Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Planritning

Publicerad 2012-07-19 22:22:56 i Övervåningen,

Nu börjar det närma sig. Övervåningen ska påbörjas redan nästa månad!
Så nu sitter jag och Jens och filar på de sista detaljerna på ritningen så vi sen kan börja räkna på hur mycket matrial som ska beställas hem.
Märker att jag lägger mest tid på att få till klädkammaren =) Vill få den så bra som det bara går så jag får plats med så mycket som möjligt! Men ett fönster ställer till det så jag kan inte riktigt få den så bred som jag skulle vilja..... Men det blir nog bra ändå!
Ett rum kommer bli gigantiskt om vi inte gör det till två rum men då kommer ett rum bli utan fönster.....vad har man där? Funderade på att ha klädkammaren där men då tappar det lite av sin grej. Vill ju kunna öppna mina gamla fina dubbeldörrar på morgonen och tända spotlighten i kammaren och titta på alla mina kläder och välja ut dagens outfit.

Mycket att fundera på så vi får nog sova på saken och fortsätta imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela