Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Nästa projekt

Publicerad 2012-05-03 10:14:45 i Allmänt,

Vi har precis beställt murblock till våran rabatt som jag ska lägga längs med plattsättningen. Vi har kommit fram till att vi börjar med en rad block först och inte två rader som vi tänkte först. Tror det räcker, blir så otroligt mycket sten annars och dyrt!

Sen är det ju vad jag ska ha i rabatten?! Börjar fundera om jag ska ha sten i rabatten också och ha gröna växter som trivs bland sten. Det blir ju genast mycket stilrenare och enklare än vad jag hade tänkt mig från början men det kanske passar bra in ändå. Blommor kan jag ju ha i krukor lite här och där som jag har nu så färg får jag in ändå på det sättet.


Bild från Styleroom

Eller så här? Både blommor och gröna växter...


 Bild från Styleroom


Svårt...

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-05-03 21:30:54

Det blir ju skit bra dä ;) vi håller på för fullt med att lägga marksten... Eller vi.... Med det menar jag M ;) min rygg har gett upp tillfälligt. Jag funderar också på en mindre väldigt enkel rabatt så som du beskriver på framsidan... Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela