Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Vågade tapeter

Publicerad 2012-11-09 14:27:39 i Inredning, Övervåningen,

Sitter och funderar en massa på tapeter. Vi har varit inställda hela tiden på att ha enfärgat i allrummet på övervåningen, kanske till och med endast vitmålade väggar men nu funderar jag på om man ska våga sig på lite mer mönstrade tapeter?!
 
Önskar att jag hade en planlösning som jag kunde lägga in här men jag har ingen, ska se om vi kan fixa fram en. Lättare att se då och ni kanske kan komma med tips =)
 
Det är iaf inte så mycket hela väggar i allrummet. Det är en trapp, 5 dörrar och 4 fönster totalt. Och på ena sidan är det snedtak och där tänkte vi låta takpanelen gå ända ner till golvet. Så vi pratar om väggen förbi trappen och förbi dörrarna och ett fönster. Kanske man vågar sig på en snygg mönstrad tapet?
Jag är ju som jag har skrivit tidigare väldigt inne på lite gammeldagsa tapeter.
 
Kan tillägga också att karmarna runt dörrarna och alla lister kommer vara vita på övervåningen och inte gråa som på nedervåningen. Lättare att matcha färgerna då ;o) 
 
Bilder från carma.se ur serierna Springtime cottage och Satin Rose
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Cecilia Axelsson

Publicerad 2012-11-10 10:33:24

Håller med dig, gammeldags tapeter är otroligt fint. Känns så ombonat på något vis.

Vi har precis valt tapeter till huset och det är långt ifrån lätt, men nu är det i alla fall klart. Eventuellt hinner vi börja hänga upp några under helgen :)

/Cecilia

Svar: Åh va spännande! Vad blev det för tapeter?
villasolglantan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela