Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Höststädning

Publicerad 2012-09-30 17:31:53 i Trädgård,

Nu blev det äntligen städat ute i trädgården. Grönsakerna som har gjort sitt för iår har blivit bortrensade, kvar är morötterna, grönkålen och gräslöken. Även kryddväxterna såg fräscha ut fortfarande och har växt som ogräs. Synd bara att vi har varit dåliga på att använda oss av dem.
 
När jag rensade i kragarna så såg jag att vi hade fått väldigt mycket ovälkomna gäster....
 
 
Men tycker nog ändå inte att de har gjort sån skada, det har ju vuxit som sjutton i kragarna.
 
Även hortensian har blivit uppgrävd och planterad i varsin kruka. Vad jag ska göra med den sen vet jag inte. Vill gärna att den ska överleva vintern.
 
Kaprifolen har för ett tag sedan blivit planterad i en stor plast kruka och står i pyramiden så den får klätterstöd tills vidare. Vet ju inte riktigt vart vi ska ha den. Den blev idag flyttad till halvans husvägg där det fortfarande är ganska varmt (när solen skiner) och skyddat mot regn och blåst. Där får även hortensian stå så länge.
 
Sen ser det ut som en djungel. Åkgräsklipparen är trasig! Vägra gå med en vanlig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela