Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Theas första stora säng

Publicerad 2013-08-12 20:04:15 i Inredning, Thea,

Igår var vi upp till Söderhamn för att hämta hem denna gigantiska men underbara barnsäng. Var väldigt nervös innan om jag skulle gilla den i verkligenheten eller om bilden på blocket inte var sanningsenlig. Men till vår stora glädje så var den till och med finare i verkligheten! Theas reaktion var: -"WOW"! och då vet man att den helt klart var värd resan upp. 
Hade tänkt måla den vit eller "gammalgrön" (som jag kallar det för) men nu vet jag inte riktigt. Tycker den är väldigt fin som den är, så jag väntar ett tag med att måla tills vi har fått rummet klart.
 
 
 
 
 
Om jag kommer ihåg rätt så är det en snickare från Hälsningland som snickrade ihop den här sängen på tidigt 1900-tal. Så det känns extra roligt att ha en väldigt orginell säng som ingen annan har plus att den inte kommer så långt härifrån.

Kommentarer

Postat av: Fredrik

Publicerad 2013-10-12 19:42:44

Gamla sängar är fantastiska. Jag tycker bäst om när man sjunker ner i sängen och ligger som ett V i den. Ryggen kanske inte trivs lika bra...

Sover bäst gör man nog i ett sovrum som har minimalt med belysning, ingen TV/läsplatta eller nåt. Kanske bara en väckarklocka och möjligtvis en klockradio som man kan somna till. Jag har det inte så... jag läser på plattan precis tills jag ska sova och har TV i ett av rummen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela