Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Loppissäsong

Publicerad 2013-02-28 10:29:02 i Allmänt, Trädgård,

Nu när våren står och knackar på dörren börjar lusten att gå på loppis komma. På vissa ställen kan man gå på loppis året om men det är inte samma sak som på sommaren. Garageloppisar lite var stans, stora loppisar utomhus och fika på mysiga små kafeér.
 
Hittade det här stället nu, eller ja egentligen berättade bror det för mig redan i somras men jag förstod inte att det var så mycket mer än en trädgårdshandel, och ser att de har loppis och fik!
 
http://www.tradgarn.com/Loppis.htm
 
 
Bild från tradgarn.com
Hur mysigt ser det inte ut att fika där?! Efter att ha tittat på underbara blommor och gjort fina loppisfyns så smakar kaffe och en bakelse underbart! Dessutom går all vinst från försäljningen från loppisen direkt till cancerfonden.
 
Men jag hittade även det här stället! Och hur jag har kunnat missa det i alla dessa år är en gåta för mig.
 
 
 
http://www.hedvigstradgard.se/
 
Helt övertygad om att jag skulle kunna hitta en massa fynd där och äta god mat!
 
Får nog bli ett besök eller två på dessa ställen iväntan på sommaren.
Längtar till sommaren och hoppas att denna sommar erbjuder mer sol än vad förra sommaren gjorde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela