Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Min odlarförmåga...

Publicerad 2014-04-08 20:52:12 i Trädgård,

...måste testas nu då vi ska göra en stor satsning på att bli så självförsörjande som möjligt med grönsaker och rotfrukter. Inte iår men inom en rimlig framtid.
Så nu försöker jag hålla liv i en hel del tomatplantor som inte fick plats i växthusen och så har jag sått lite blommor som jag hoppas vill komma upp och förgylla landet lite! Men mest för att se om jag lyckas få liv från frö =)
 
Har även satt lite grönsaker som står i växthuset just nu så de får lite extra värme men allt är inte klart än. Har en del kålsorter kvar att så.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela