Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Vårtecken på Solgläntan

Publicerad 2014-03-13 10:59:18 i Trädgård,

Det har ju inte varit någon ordentlig vinter så kommer våren verkligen tidigt iår. 
 
Har fotat några vårtecken jag såg i trädgården imorse.
 
 
Ett säkert vårtecken när locket på sandlådan lyfts av!
 
 
 
Kärleksörten är på väg upp. Det blir tredje året nu för den här kärleksörten och med tanke på hur otroligt mycket den växte under förra säsongen ska det blir spännande att se hur stor den kommer bli det här året. Bebisskotten som vi planterade första året var inte mycket att hänga i julgranen så mina förväntningar var inte så stora, men oj vad den växer! Väldigt tacksamt för en nybörjare som jag =)
 
 
 
Tulpanerna kommer med stormsteg. Enligt väderprognosen så kommer det bli riktigt kallt och snö nästa vecka så jag hoppas att de inte dör =/ 
 
 
 
Backnejlika. Grönt bland de gråa. Sådde dessa förra året och det hann inte riktigt komma nå blommor, nån enstaka här och där bara. Men den har vuxit sig mycket starkare så iår hoppas jag verkligen att den blommor ordentligt. Nejlika är så otroligt fint! Brukar även ha lite grusnejlika, som vi planterar i växthusen, i nån kruka. Otroligt tacksam och tålig blomma trots sitt spröda utseende. 
 
 
 
Även inomhus har vi lite vårkänslor. Satte lite lök för någon vecka sedan och nu börjar det titta upp några enstaka sprötar =) Härligt! Hoppas verkligen vi lyckas få till ett ordentligt land så vi har massor att skörda till hösten. När planteringarna i växthuset drar igång kommer vi så mera men jag var tvungen att tjuvstarta lite =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela