Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Citrongräs

Publicerad 2015-04-22 15:37:40 i Trädgård,

I vintras (tror jag det var) så fick jag en planta citrongräs av min bror. Den var väldigt liten och såg inte mycket ut för världen. Idag är den fortfarande liten. Vet inte riktigt vad som är fel eller om de faktiskt tar väldigt lång tid på sig!?
 
Enligt impecta.se så ska man kunna skörda i juli om man sådde den i februari så jag tycker att den borde vara lite större. Men det kanske är dags att skola om den och få lite gödning. Vad gillar citrongräs?
 
 
 
 
Hade varit kul att kunna odla cintrongräs för det är otroligt gott i kycklinggrytor med kokosmjölk.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela