Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Planteringen 2015

Publicerad 2015-04-21 18:51:48 i Växthus,

Årets plantering av blommor och grönsaker är nästan slut! Vi väntar på sista lilla leveransen med de sista blommorna, bland annat storsäljaren rondellpetunia "tidal wave". 
 
Grönsaksplantorna ska skolas om också innan försäljningen börjar. Får se om dem blir lika populära som förra året =) Egentligen så kanske jag skulle ha satt fröerna tidigare men hade ingen möjlighet till det och förra året funkade det ganska bra ändå att sätta runt den här tiden. Får väl vänta nån extra vecka bara innan skörd ;) 
 
 
Ny för iår för oss är vitkål, både för försäljning och i det egna landet. Kålen förra året blev ju sådär bra så vi får se hur vitkålen funkar för oss. 
 
 
Favorit i repris...majsen! Fick ju bara chansen att skörda och äta en majskolv förra året så jag hoppas på i alla fall två iår =) Men den blev populär av kunderna så iår hoppas jag på att kunna sälja några fler. Sen har jag satt många ärtor och bönor! De är så otroligt tacksamma och goda. Många som frågade efter dem så iår hoppas jag på lika stort intresse.
 
 
En sista bild från planteringen av blommor, här är hela gänget igång med plantering av amplar! 
 
 
Nu ska allt vattnas och växa så de blir lagom stora tills kunderna kommer den 7 maj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela