Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Mina rosor

Publicerad 2015-06-16 21:57:54 i Trädgård,

Rosorna har överlevt vinterna och växer som aldrig förr! Riktigt roligt!
 
Morden Centennial var så liten och såg så klen ut i våras så jag trodde inte att det skulle bli något av den. Men den tar sig sakta men säkert. Gav den lite gödsel och vattnade på den så nu har den tagit sig riktigt bra!
 
Även Martin Frobisher växer på bra. Ser frisk ut. 
 
 
New Dawn - tror den har dubblat sin storlek redan. Kommit massa knopp så snart har vi nog massa underbart vackra blommor som blommar för fullt. 
 
 
Okänd klätterros - den här skulle jag nästan vilja säga växer som ogräs =) Helt otroligt vad den har växt! Jag måste nog hänga upp den på något vis för just nu ligger ena halvan och får inge stöd. Men de nya skotten fint uppåt. Om någon känner igen den så  hojta gärna till för vill gärna veta vilken sort det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela