Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Nytt år nya tag

Publicerad 2016-01-15 14:39:25 i Trädgård, Växthus,

I brist på tid så har jag legat väldigt lågt här. Men vi jobbar i det tysta och planerar för nästa säsong. Vi sitter just nu med att skriva en lista över alla fröer som vi ska beställa. Dels till oss själva men även som vi ska plantera inför försäljning. 
 
Vår egen odling nästa år kommer bli betydligt mindre och färre sorter. Jag känner att jag vill göra om vårat land och strukturera om den lite. Och någon större gurkodling kommer inte heller att ske. Känns både skönt och lite trist att skippa gurkan. Det är lite av en hatkärlek till den. Det är så otroligt roligt och lärorikt att odla gurka och framförallt att äta gurka! MEN....den tar så ofantligt mycket tid och kräver massvis av tillsyn så jag känner att jag hinner inte med nånting annat. Och min förhoppning är ju att jag faktiskt ska få ett jobb i sommar/höst!
 
Men lite ska vi absolut ha och känner jag mig själv rätt så kommer jag nog ha lite svårt att låta bli att testa både de ena och det andra ;)
 
 
 
 
Bild från olssonsfro.se

Kommentarer

Postat av: Fredrik

Publicerad 2016-01-23 17:38:56

Jag brukar alltid ha några favoriter, som tomater, chili, sommar/vinter-squash, kål och sallat.
Sen behöver man nån wow-växt också. Nåt häftigt planta som man kan visa upp. En schysst gurksort, en snygg vintersquash, en vacker kål eller den senaste trend-grönsaken.
Det som strejkade året innan får inte vara med nästa år. Odlingslistan måste vara levande, så man inte hamnar i ett mönster.

Svar: Blev några favoriter i repris och sen en, förhoppningsvis, WOW.
villasolglantan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela