Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Formex mässa

Publicerad 2013-08-20 17:44:55 i Allmänt, Inredning,

I lördags fick jag följa med kusin Tina på mässa. Inte vilken mässa som helst utan en mässa för nordisk inredningsdesign! Present, hemtextil- och inredning men även godis! 
 
Fick en massa idéer och en stor köplust när vi gick där inne och tittade på alla fina saker. 
Av någon anledning så har jag förälskad mig i ugglor sedan en tid tillbaka, och jag verkar inte vara ensam om det. Mässan var full med ugglor! Både till barn och vuxna.
 
Ursäkta dålig bildkvalitet men min Iphone kan inte bättre än så här.
 
Det fanns så otroligt mycket söta, fina och vackra ugglor! Synd (eller kanske tur) att jag inte kunde handla där på plats. Tina beställde hem söta brickor med ugglor, som syns på bilden högst upp till höger, från underbara Pia Bergvall Lundén. Jag har redan paxat en bricka som jag ska köpa så fort de kommer till butiken. Pia designar vykort, brickor och skrivböcker och enligt mig så målar hon fantastiskt fint. Hennes företag heter Originella Original, http://originellaoriginal.se/, och är väl värd ett besök på hemsidan. Om inte annat för att hitta en återförsäljare nära dig.
 
Det fanns inte bara ögongodis på mässan utan även godis för mun och mage. Jösses vad vi åt! Mums!
 
 
Spännande chips från Mörsjö deli, choklad i alla möjliga och omöjliga tänkbara varianter, lakrits, godisklubba och även en chailatte slank ner. Blev två vändor i godishallen innan vi kunde slita oss och åka hem, mycket mätta och mycket belåtna.
Men innan vi for hemåt blev det först ett stopp hos Fredrik för lite kaffe och ostkaka, mums, och sen var jag ju bara tvungen att springa in på Tinas butik Rost och russin för att inhandla lite saker. Hon har så fina saker och kommer få in superfina saker nu i höst som hon beställde på mässan, både till barn och vuxna. Väl värd ett besök om ni har vägarna förbi Sigtuna! 
 
 
 
 Det blev några fina saker som fick följa med mig hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela