Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Inredning

Publicerad 2013-08-11 11:15:34 i Inredning,

Ända sedan vi satt och ritade på övervåningen och det bestämdes att vi skulle ha en walk-in closet så har jag haft en bild i huvudet hur jag vill ha det. Har googlat och tittat i kataloger för att försöka hitta min bild av hur det ska se ut, men ingen bild som jag såg gav en sån där "wow"-känsla. Så utifrån min bild i huvudet så har jag plockat ihop inredning själv. Hyllor och konsoler från Ikea samt stänger från elfa. Två byråer har jag fyndat på blocket och har precis hämtat upp.
Det som saknas nu är en helfigurspegel och lampor. En lampa i taket och en på väggen. Två spotlights ska också sitta i taket så det kan bli både starkt ljus och svagt mysigt ljus.
Sedan de små personliga sakerna får komma allteftersom jag ser det för att skapa den där mysiga stilrena känslan som jag vill ha där inne.

Jakten på de perfekta pardörrarna pågår fortfarande! Ingen brådska där. I väntan på att de ska hittas så får öppningen antingen vara helt öppen eller så hänger jag upp ett fint draperi/gardin så länge.

Golv och väggar är klara där inne nu så det är bara att börja inreda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela