Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Trappen!

Publicerad 2013-08-16 10:34:23 i Övervåningen,

Så kom den äntligen in! Vår fina trapp.
 
 
 
 
Jag tror det tog dem 20min att sätta in trappen. Hur smidigt som helst! Riktigt duktig trappkille den där Jonas. Vi ska bjuda honom och hans familj på en riktig brakmiddag som tack för all hjälp!
 
Nu behövs det en sista täckande strykning på trappen. Har funderat på gråa trappsteg och resten vitt men vi har inte riktigt bestämt oss ännu. Trappräcke ska fixas men det tar vi in experthjälp till så det blir snyggt och bra gjort. Jag förstår bara inte hur man löser det i svängen på trappen med räcket men det vet nog experterna =)
Bröstpanelen ska byggas på så att den följer med trappen upp, därav den konstiga tapetseringen på övervåningen. Dumt att slösa på tapet tänkte vi. Däremot kom förslaget om att tapetsera väggarna vid trappen (i hallen) enfärgat, typ vitt, så att det inte blir så rörigt med allt mönster som möts där i hörnet. Jag gillar idén men vi får se vad Jens säger om saken. Men det ska nog inte vara några problem =) Tror dessutom att bröstpanelen framhävs mer och det blir en mer wow-känsla med det stora hålet.
 
Så nu ska det väl vara OK att börja lägga in golvet i allrummet. Taket ska sågas till och fixas men sen så. Med andra ord....det rullar på nu =) Så här nära har vi inte varit på hela tiden!
 

Kommentarer

Postat av: Em

Publicerad 2013-08-17 08:38:18

Schnyggt!!

Svar: I'm so happy! :-)
villasolglantan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela