Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Vi är på G!!

Publicerad 2013-07-19 16:38:47 i Övervåningen,

Ja nu jäklar är vi igång! I skrivande stund så förbereder Jens och Stig inför öppningen av trapphålet! Lilla luckan som satt i taket är bortmonterad och ställning som ska hålla upp taket håller på att byggas.

Nu är det nära och jag är så förväntansfull!!


Annars idag har jag målat i klädkammaren och i lilla teknikskrubben. Även påbörjat målningen i förrådet. Lite mer spackling behövs i allrummet innan vi kan börja tapetsera där.

Tak-och golvlistor inhandlades idag samt dörr- och fönsterfoder. Så snart ska jag nog kunna börja måla och förbereda även dem. Taklistorna är ju ingen panik att få in men känns skönt att kunna förbereda det som går så det underlättar framöver.

Nu jäklar är vi igång!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela