Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Ekologiskt hembakat

Publicerad 2014-07-12 08:58:14 i Allmänt,

Plötsligt händer det.....att jag bakar! Det är tyvärr inte så ofta men ibland glimtar det till och jag får ett ryck. Känns alltid bättre och framförallt godare att äta hembakat. Ännu bättre blir det när man kan baka på ekologiska produkter.
 
Eftersom jag är amatör på att baka så har jag inte så höga krav eller avancerade recept så mina krav är kanske inte så höga =) Men dessa tekakor blev jättegoda. Inte torra utan lite saftiga. Mums. Det var säkert den ekologiska vetemjöl, rågsikt och havregrynet som gjorde det ;)
 
 
 
Mjölet och grynen är köpta på Stora Hällsta gård i Sala. Deras hemsida hittar ni här:
 
 
De är kravmärka och säljer endast ekologiska produkter. Bakar kakor och annat gott i bageriet som ligger på gården. Dessutom producerar de sin egen el med hjälp av solfångare!

Kommentarer

Postat av: Fredrik

Publicerad 2014-07-18 23:34:14

ICA i Sala (Åkrahallen tror jag den heter) säljer vissa av deras produkter. Tur det, eftersom gården har begränsade öppettider.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela