Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Svajande gardiner

Publicerad 2014-07-30 21:53:12 i Byggprojekt,

har jag i min pergola nu.
 
Har även fått dit band så jag kan knyta fast längderna vid varje stolpe. Vid blåsigt väder har de en tendens att lägga sig över bordet, mindre trevligt när man sitter där ;o)
 
Att bygga en dörr var betydligt mer avancerat än vad jag kunde ana! Jag beundrar Jens tålamod, både med all mätning och sågning så det skulle bli så exakt som möjligt men även med att hantera mitt suckande och stånkande över att det tog sån tid. Jag lär mig väl så småningom att perfektion lönar sig i längden även i snickerier.
Dörren är i alla fall en svängdörr, öppnar sig åt båda hållen. Mycket smart lösning (om jag får säga så själv) som vi redan har fått kvitto på att det var en bra lösning. Perfekt då grillen står på baksidan och med händerna fulla med köttbricka och grillverktyg är det inte lätt att samtidigt öppna en dörr. Här behöver du bara putta med foten eller axeln så vips...öppnas dörren. Man får bara vara snabb och gå igenom så inte dörren slår tillbaka på en ;o)
 
 
Men jag är riktigt nöjd! Lite småfix kvar bara, tex välja vilken klätterväxt som ska få pryda pergolan samt att sy solskyddet. Men jag känner ingen stress med att få det klart den här sommaren, det kan gott vänta till nästa sommar. Sy kan man ju göra året om ;o)
 
 

 
Vackra lavendel får pyda bordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela