Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Nu blommar det på Solgläntan

Publicerad 2014-06-26 13:18:30 i Trädgård,

Nu har det börjat blomma här på Solgläntan. Trots kyla och mycket regn så växer det ganska bra, kanske inte riktigt lika bra som om det vore några grader varmare men men. 
 
Är så nöjd över hur väl backnejlikan och lavendeln är tillsammans! Måste få tag i mer frön så jag kan så backnejlika i hela raden. Just nu har jag bara 3 st plantor som har tagit sig väldigt bra (3de året nu för dem). Vet inte om det går att dela på den?!
Purpurklätten som jag också provade att så emellan några lavendel funkar inte lika bra, kanske när den går i blom men de växer inte lika bra tillsammans. Så den har jag börjat att flytta till ett annat ställe. Får se vad den tycker om det.
 
 
 
Lavendel och backnejlika
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela