Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Plantering av gurka

Publicerad 2014-06-26 12:59:28 i Växthus,

Lite mer än 200 gurkplantor ska ned i jorden! Gjorde knappt hälften nu på fm och ska sätta andra hälften lite senare.
 
Det är inte helt lätt att odla gurka märker jag nu efter en hel del research. De är känsliga för både de ena och de andra och de kräver mycket näring. Dessutom vill de helst ha varmt vatten. Så mycket ska vi lära oss och försöka lösa lite praktiska saker den här sommaren. Men några gurkor hoppas vi på!
 
Så här såg det ut i alla fall när jag satte mina första gurkplantor....
 
 
 
 
Lite konsultation med svärfar alias Gurkmästaren är alltid bra! Här pratas det om gödning. En djungel innan man kan det! Vill undvika konstgödsel så långt det bara går. Det måste finnas andra sätt och ändå få bra med gurka. 
 
 
 
Ska läggas ut lite mer bäddar så kan de sista plantorna sättas! Sen är det bara att vänta och hoppas att de växer på sig ordentligt. Under tiden blir det en massa googling om hur man bladar och göder gurkor!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela