Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Första spadtaget

Publicerad 2014-03-23 18:48:28 i Trädgård,

...eller ja spade och spade =)
 
 
 
 
 
Men nu är vi igång med första etappen på vår köksträdgårdsanläggning. Det tog lång tid att bara röja undan alla otroligt stora stenar som gömde sig där under. Men vi tror att vi fick undan alla som låg ytligt och skulle vara ivägen. Mycket förarbete kvarstår innan det blir bra nog att plantera men förhoppningsvis så hinner vi sätta nånting där iår. Annars har vi pallkragarna som back-up.
 
Vi är lite oense om hur det ska se ut men det löser sig väl med tiden. Han behöver nog bara fundera nån dag sen så inser han att mina idéer är bättre ;0) Den kommer ialla fall bli ca 10 x 6 m stort och det känns som att det räcker gott och väl nu till en början. 
 
Gick även runt i skogen och hämtade lite "pinnar", vet inte vad man kallar de för. Men tanken är att jag ska göra ett eget staket som ramar in köksträdgården sen.
 
 
Har även tränat lite plantering inför nästa helg och gjort lite vårfint vid entrén. Nu hoppas jag våren är här för att stanna.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela