Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Den där kålen....

Publicerad 2015-06-16 21:17:58 i Trädgård,

Då har jag äntligen fått ner alla plantor, eller ja nästan iallafall. Har sått alldeles för många plantor av vissa sorter så det får inte plats (eller så har vi för litet land ;) ). 
 
Det tog sin lilla tid men nu så är allt satt och det som skulle sås är sått. Det som fattas är sättlöken =/ känns jättetråkigt att jag inte har hunnit fixa den men hoppas det inte är försent än!
 
Men kålen då....
 
Jo den är satt och har REDAN fått skadedjur på sig! SUCK! Jag la över markduk så fort jag hade satt kålen men ändå lyckas de komma in =/ Så nu har jag tagit av duken och tagit bort alla blad som är angripna men de sitter även på duken så jag måste försöka få bort dem på något vis.
Men skam den som ger sig ;o) 
 
 
Grönkålen - ser fortfarande skaplig ut iallafall. Hoppas på att den blir lika fin som förra året.
 
 
 
 
Vitkålen - det syns på bilden att den har blivit angripen. Får se om dem klarar sig. Har en spetskål och några brysselkål men de är också angripna. Förra året fick jag inte en enda spetskål tyvärr. 
 
 
 
 
Selleri - Har aldrig odlat selleri förr så vi får se om vi lyckas. Någon här hemma som hoppas kunna dricka Bloody Mary på egna tomater och selleri ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela