Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Varmare väder sökes!

Publicerad 2015-05-27 19:48:48 i Trädgård,

Likt förra året i maj så är det väldigt kallt, speciellt på nätterna. Så nå utplantering av några grönsaker ser det inte ut att bli de närmaste dagarna, tyvärr.
 
För några dagar sedan så gick jag och tittade på hur plantorna ser ut och de börjar bli riktigt stora nu. De vill verkligen bli nedsatta i fin gödslad jord! 
 
 
 
 
Speciellt vitkålen och squashen vill ha mer jord! De här bilderna är dessutom några dagar gamla så plantorna är ännu större nu! Kålen är dessutom omskolad tre gånger nu precis som jag har läst att man ska/bör göra :-) får se om vi får nån vitkål iår. Förra året blev ju inte kålen nå lyckad alls, bara grön- och svartkålen.
 
Majsen blev kvarglömd utomhus en kall natt för ett tag sedan så den ser sådär ut. Bara ett fåtal plantor kvar för de första tog stryk av kylan. 
 
 
Så nu ska jag hålla stenkoll på vädret och hålla tummarna för finväder i helgen så vi kan förbereda landet ännu mer. Potatisen är iallafall satt! Alltid något :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela