Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Rododendron

Publicerad 2012-04-17 10:31:28 i Trädgård,

Sitter och kollar på lite buskar och blommor som jag kan ha vid våra fula brunnar. Gillar både Rododendron och Pion.

Funderar på att ha en Rododendron och en häcktuja och kanske även en till buske som blommar lite senare på sommaren då Rododendron tydligen blommar tidigt på sommaren.


Vet inte vad jag ska välja för färg?! Gillar både rosa och röda men även den vita! Vill även ha en syrebuske eller träd, och där vet jag inte heller vilken färg jag ska välja. Vit syren är ju väldigt fint men blommorna kan bli bruna väldigt fort.... Hrm, svårt!

Kommentarer

Postat av: Fredrik

Publicerad 2012-04-28 12:12:35

Man kan aldrig få för mycket syrén, jasmin eller fläder.

Rhododendron är fin och thuja är vintergrön. Båda gillar sur jord.

Kolla också höstrudbeckia, om du vill ha nånting med lite höjd på.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela