Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Årets blomma 2012

Publicerad 2012-08-20 19:50:17 i Växthus,

Min favorit detta år är grusnejlikan. Det blev en glatt överraskning när den började växa på sig och visade sig även vara en ganska tålig blomma. Med massa söta rosa små blommor. Verkar trivas bra hos oss som får mycket sol, när solen väl vill visa sig! Så nästa är blir det mer av den sorten!
 
 
En till sort som överraskade mig är Gazania. När den väl blommar så är den superhäftig!
 
3a på listan får bli den röda dubbelbladiga petunian. OMG! Så vacker! Men har märkt att den blir inte lika fin i ampel utan trivs bäst i kruka.

Kommentarer

Postat av: Fredrik

Publicerad 2012-08-21 22:56:30

Du ska få fröer till backnejlika av mig. Den är om möjligt ännu finare.

Svar: Kanon! Ska googla och se hur den ser ut. Har inhandlat lite krukor på loppis nu så jag kan så massa blommor nästa år. Så nu behöver jag bara köpa en bra bänk eller dylikt där jag kan ha dem på här inne.
villasolglantan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela