Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Drevning av fönster

Publicerad 2012-11-14 20:28:30 i Övervåningen,

I lördags körde vi en heldag på övervåningen.
 
Jag fick i uppgift av Stig att dreva alla fönster, dvs isolera, täta alla fönster. Jag har precis avslutat kursen "Introduktion till energisystem" och har läst om U-värde och R-värde och vikten av bra isolering och att det inte får vara för hårt packat. Kul att kunna tillämpa teori till praktik!
 
Jens och Stig satte dit diffusionsspärr på nästan alla ytterväggar, ett skikt som förhindrar kondens i väggen. Sedan ska det reglas upp lite mer och isoleras ett lager till och sen kan äntligen gipsskivorna komma upp.
 
 
 
När jag drevade fönstrena såg att dem är jäkligt skitiga! De har stuttit där ett antal år nu utan den minsta omsorg. Blir en hel del städning att ta tag i sen när det börjar närma sig uppflyttning.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Johanna L W

Publicerad 2012-11-14 22:44:46

Det kommer bli så sjukt snyggt och bra det där anna! Fasen, vad duktiga ni är!!!!

Svar: Tack gumman!! =)
villasolglantan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela