Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Köksträdgården vaknar till liv igen

Publicerad 2013-04-25 11:11:52 i Trädgård,

Gick ut till köksträdgården häromdagen för att kika hur det ser ut efter vintern. Upptäcker då att den sakta men säkert börjar vakna till liv igen. I alla fall lite.
Gräslöken börjar komma med nya strån och även i kryddlandet börjar det växa nytt. Låter det vara osagt vilken krydda det är som kommer då jag är lite osäker på sorten :-)

Såg även att det kommer ny rabarber. Var lite orolig att den hade gett upp helt efter förra säsongen då den bara dog, typ. Hoppas den tar sig iaf!

Snart hoppas jag att det går att plantera ut alla anda godsaker som ska växa där i sommar!

Plus att jag har fått två bärbuskar av en vän! Vinbärsbuskar. Mums. Matträdgården växer på sig sakta men säkert :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela