Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

"Min trädgård" -app

Publicerad 2013-04-30 14:27:39 i Allmänt, Trädgård,

Har precis laddat hem Plantagens app "Min trädgård". Den har bara fått 1 1/2 poäng i betyg men jag tänkte att jag ska ge den en chans i alla fall.
Där kan man fylla i alla träd, buskar, blommor osv som man har i sin trädgård för att sen kunna läsa om varje månad vad man ska göra med växterna. Bra påminnelse när man ska beskära vissa växter och om man ska tänka på något speciellt, tänker jag. Så vi får väl se om trädgården blir lite vackrare nu när jag har den här appen till hjälp ;o)
 
 
Min Trädgård
 
Bild från plantagen.se

Kommentarer

Postat av: Fredrik

Publicerad 2013-05-29 07:05:25

Jag har också den. Den är nog inte värd särskilt höga betyg, tycker jag, men den ger en liten påminnelse om att man ska klippa buskar, gödsla eller sånt som man inte annars kommer ihåg. Man ska ju inte gödsla hela säsongen, så det är bra att man får veta när det är dags.

Svar: Nå vidare avancerad var den ju inte men bra som påminnelse! I alla fall när det börjar bli lite mer växter att hålla reda på här hemma =)
villasolglantan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela