Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Helgen i bilder

Publicerad 2013-02-24 20:31:20 i Allmänt, Inredning,

Det blev en halvblank vit färg, samma vit som det är på själva fönstrena.
 
Började med att slipa med ett fint sandpapper för att öppna porerna igen. Sen blev det två strykningar med kvist- och grundspärr och sen slutligen en strykning med täckfärgen.
Vi blev klar med 7 fönster och fodren runt ytterdörren och resten har vi bara täckfärgen kvar. Förutom sovrumsfönstret, dit kom vi aldrig. Men förutom det....snart klar!! Sen är det bara att ta tag i fodren runt dörrarna, där blir det samma grå som på dörrarna och bröstpanelen.
 
Behöver jag säga att jag blev otroligt nöjd!? =) Blev ett otroligt ljusinsläpp. Jens vill helst inte ha någonting i fönstren nu och jag vill nästan inte sätta upp gardinerna, men bara nästan.
 
De två sista bilderna är slutresultatet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela