Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Vävtejp vs "tapetremsa"

Publicerad 2013-07-16 22:33:17 i Allmänt,

Hittills har jag använt mig av en självhäftande vävtejp i skarvar och hörn innan jag spacklar. Idag tog den sista rullen slut. Eva tog fram en "tapetremsa", kommer inte ihåg det riktiga namnet just nu så jag kallar det så för det ser ut som en tapetremsa, som jag kunde använda istället. Denna remsa ska man fästa på väggen genom att använda tapetlim först och sen sätta fast remsan på väggen. Kort sagt så kan jag meddela att det gick INTE bra för mig =/ Men tyvärr så märkte jag inte hur galet jag satt upp de två första förrän jag hade spacklat över dem och såg hur luftbubblorna kom fram och ökade i antal. Inte fint! Så ikväll drog jag bort de två och får börja om från början. Förhoppningsvis så lyckades jag sätta dit de övriga bättre så jag slipper göra om de också.
Självhäftande vävtejpen som fastnar lätt som en plätt utan att behöva kladda med lim och inte lämnar luftbubblor är helt klart min melodi. Ett plus till tapetremsan är i och för sig att den inte "hackar" när man drar med spackelspateln utan den glider lätt.
 
 
Men sen har jag tametusan spacklat klart! Nästan....det är ju en vägg kvar att sätta gips på men det måste vi vänta med tills vi har öppnat upp. Vilket faktiskt börjar närma sig nu! Inte mycket mer vi behöver göra innan vi kan öppna nu! Sååå spännande!
 
 
 
 
Den hemska tapetremsan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela