Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Vision!

Publicerad 2013-03-14 20:20:01 i Trädgård,

Jag har fått en vision! En rabattvision.
 
Jag ser framför mig en stor rabatt i U-form. Vid brunnarna. I rabatten ska det bland annat finnas rosor, buskrosor (av olika sorter och färger), samt akleja, vallmo, stormhattar, flox och kanske ringblomma. Sedan vid kanterna, som utgörs av nedsänkta stenar, planteras lågväxande kantblommor av något slag som jag ännu inte har kommit på.
 
Vid rabatten, i U:et, ska ett bord med fyra stolar stå. Där ska jag bjuda mina gäster på kaffe, saft och hembakta bullar en varm sommardag.
 
Sen någonstans i trädgården ska jag ha pioner och syrén. Syrén planterade jag förra sommaren (eller om det var förra ändå) så den hoppas jag att den växer och blir stor och fin, och doftar ljuvligt!
 
Vad tror ni om min vision??
 
 
 
 
Dessutom är jag sugen på att bygga ut min köksträdgård. Har en liten vision där också men den tar jag en annan gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela