Villa Solgläntan

Vårt hus på landet!

Grönt är skönt

Publicerad 2014-07-19 21:10:19 i Trädgård,

Åh va härligt det är med trädgårdsland. Trots att i stort sett all kål gick åt till diverse skadedjur så har några av grönkålplantorna överlevt och vuxit på sig riktigt bra. 
 
 
 
Min lilla ringblomma-häck blev riktigt bra! Så fina blommor. Ska ju gå att göra lite olika saker av blomman men än har jag inte tagit mig för ett sånt projekt. En annan gång. Vore lite roligt att göra sin egen olja tex.
 
 
 
Gullöken är på god väg! Kanske dags att ta ett smakprov på första löken!?
 
 
 
Massvis med sallad får vi! Tacksam att så och den verkar inte ha lätt för att bli angripen.
 
 
 
Men vad har hänt med majsen?? Ska den se ut så här?? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Här bloggar jag om vårt husbygge och våra försök att få till vår drömträdgård. Vår vision är att bygga med miljö och energibesparingar i åtanke samt att kunna odla det mesta själva för att bli självförsörjande i framtiden. Vi hoppas även kunna skaffa egna höns och får om några år.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela